صادرات دستگاه‌های لایه نشانی در فروردین 1401

صادرات دستگاه‌های لایه نشانی در فروردین ۱۴۰۱

در آغاز سال ۱۴۰۱، شرکت پوشش‌های نانوساختار افزون بر فروش داخلی، موفق به صادرات محصولات مختلف به مراکز تحقیقاتی متعدد در جهان شده است. این شرکت توانسته است در ابتدای سال جاری، ۵ دستگاه از محصولات لایه نشانی در خلاء خود را به کشور‌های کره و آمریکا ارسال نماید که میتوان به دستگاه‌‌های اسپاترینگ و لایه‌نشان کربن خلاء بالا DSCT، دستگاه اسپاترینگ رومیزی DSR1 و دستگاه اسپاترینگ و لایه‌نشان کربن DSCR اشاره کرد.

دستگاه اسپاترینگ رومیزی - DSR1 یا Sputter Coater

شرکت پوشش‌های نانوساختار در زمینه طراحی و تولید دستگاه‌های لایه‌نشانی در خلاء در حوزه فناوری نانو فعالیت می‌نماید. طراحی مناسب، کیفیت و کاربرپسند بودن از ویژگی‌های قابل توجه محصولات این شرکت، به حساب می‌آید که قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را برای این شرکت فراهم کرده است. همچنین، شرکت پوشش‌های نانوساختار با تلاش خود در طی این سال‌ها موفق به دریافت استاندارد‌های مهم جهانی چون ISO9001 و CE شده است که علاوه بر تایید دقت و کیفیت این محصولات، استقبال دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر جهان از محصولات شرکت پوشش‌های نانو‌ساختار را در پی داشته است.

دستگاه‌های لایه نشانی در خلاء این شرکت، از رسوب‌دهی فیزیکی بخار (PVD) برای ساخت لایه نازک‌ها استفاده می‌کنند. از میان روش‌های PVD، این دستگاه‌‌‌‌‌ها با روش‌های اسپاترینگ، تبخیر حرارتی، لایه نشانی کربن و لایه نشانی با لیزر پالسی به لایه نشانی می‌پردازند که منجر به ساخت لایه‌هایی با ضخامت چند نانومتر تا چند میکرومتر از فلز، نیمه‌رسانا یا سرامیک بر روی هر زیرلایه‌ای می‌شود.

امروزه، این فناوری‌ها در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند ساخت سلول‌های خورشیدی و باتری‌های لیتیوم-یون، مورد توجه قرار می‌گیرند. به علاوه،‌ آنها کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله مهندسی پزشکی، ساخت محصولات در حوزه اپتیک، فتونیک، میکروالکترونیک، الکترواپتیک و میکروفلوئید‌ها دارند. برای آشنایی بیشتر با محصولات این شرکت و کاربرد‌های آنها به سایت آن مراجعه نمایید.

Leave a Comment